tisdag 3 september 2013

[Introducerar] The Acid



Jag har ingen info om bandet The Acid. Allt jag har är denna soundcloud-sida med deras EP; The Acid EP och 4 otroliga tracks, samt deras något diffusa Facebook-sida, utan minsta lilla beskrivning om vilka de är, eller var de kommer ifrån. Allt de skriver är "∴ ⠪ ⠅ ⠕ Nothing like the name. " och att deras release date är "soon". Mystiken påminner mig om WU LYF, men musiken är en helt annan. Experimentell Indie electronic som borrar sig genom benmärg rakt in i hjärtat, med vissa inslag av Justin Vernon-sång, och vissa små liknelser till James Blake. Oavset vilka de är, eller var de kommer ifrån, har de verkligen skapat ett beroende hos mig. Det här är Ear Addiction. Det här är vad jag var ute efter när jag skapade den här bloggen. Eufori. Lyssna och njut.






1 kommentar: